En vegansk youtubekanal

Den senaste veckan har jag kärat ner mig fullkomligt i en vegansk youtubekanal. Är jag vegan? Nej. Är jag vegetarian? Nej, inte ens det. Det mesta jag kan skryta med är väl att jag försöker äta vegetariskt åtminstone en gång i veckan (än så länge), och sakta men säkert lär jag mig mer och mer om den här sortens mat. Dessutom tycker jag att det är mycket roligare att se veganska matlagningsvideor eftersom det ofta finns sådan kreativitet och påhittighet bakom rätterna. Kanske känner jag bara så för att jag själv är uppvuxen med kött till varje måltid. Men nog om mig, låt oss prata om den här fantastiska youtubekanalen istället. So You're Dating a Vegan heter den. Redan på namnet känner man att det måste vara något fantastiskt man är på väg att bevittna.
 
 
Och nu undrar ni: Jaha, Anna, varför är just den här kanalen så mycket bättre än alla andra kanaler som testar vegansk mat? Let me tell you why.
 
1. En vegan plus en icke-vegan. Liz och Duncan är ett par, och Duncan är vegan medan Liz äter kött. Men på den här kanalen lagar Liz vegansk mat för att se om en måltid verkligen behöver animaliska produkter för att vara god. Det är väldigt kul att se resan hon gör genom alla avsnitt.
2. Filmad och klippt på ett intressant och underhållande sätt
3. Liz och Duncan har så härlig kemi, och de är bara så chill och nice
4. Allt de gör blir inte lyckat, men de visar det ändå (jag gillar att allt inte är sådär Instagramperfekt)
5. Jag har lärt mig massor (typ som att man kan göra maränger av kikärtsvatten?!?! Mind=blown) 
6. Inte världens nyttighetshets (okej, det ordet såg konstigt ut). Blir trött på veganska youtubekanaler som  bara fokuserar på hur nyttigt allt är
7. Man blir hungrig (fast vid närmare eftertanke är det kanske något negativt?)
8. Behöver ni verkligen fler anledningar för att övertygas?
  
 
Och sedan en sak jag inte riktigt gillar (kanske för att jag själv fortfarande äter kött):
1. Ibland känns det som att Liz blir lite attackerad för att hon äter animaliska produkter. Liksom, jag förstår hur man som vegan känner på det här sättet, men ibland tycker jag bara att det kan bli lite obekväm stämning (fast det kanske egentligen inte heller är något negativt när det gäller den här frågan?). Men som sagt, det kan bero på att jag äter kött och tar åt mig.
 
Annars är den här kanalen HELT fabulous och jag såg typ alla videor på två dagar. Det var två väldigt hungriga dagar...
 
/Anna(:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0