Sno från fanfiction?

Vet ni vad jag älskar mest med fanfictionsystemet? TAGGARNA! Om man går in på Archive of Our Own och söker på sitt favoritship kommer man få upp massor, men själva namnen och beskrivningarna säger inte alltid så mycket, och därför används taggar. Om man vet precis vad man är ute efter är det då mycket lättare att också faktiskt få precis det man vill ha. 
 
Här har ni ett exempel på en fanfiction och dess taggar:
 
 
Men man kanske inte alls är sugen på att läsa smut utan bara vill läsa fluff, och då är det bättre att välja fanficen nedan:
 
 
Med hjälp av de här taggarna kan man verkligen få precis det man vill ha för stunden, och jag tänkte försöka införa det i slutet av mina recensioner. Kanske inte lika spoilande som taggarna på Archive of Our Own ibland kan vara (som tex Major Character Death), men ändå i samma stil. 
 
Här är ett improviserat exempel på hur jag skulle kunna beskriva "Fyra dagar fyra nätter" med taggar:
 
 
 | Roadtrip | Kärlek | Contemporary | Sorg | Låtlistor |
 
Vad tycker ni om den här idén? Verkar det vara en bra och vettig idé, eller verkar det bara som slöseri med tid?
 
Personligen upplever jag att den här sortens taggar kan få en mer intresserad än att läsa själva beskrivningen av en bok, men ni kanske inte tycker samma sak?
 
/Anna(:

Kommentarer
Postat av: Evelina

Det tycker jag låter som en jättebra idé! Älskar AO3 just för att det är så himla lätt att hitta precis det en letar efter =)

Svar: Åh,vad bra! :D Ja, jag älskar också deras system! :)
bookshelf

2016-02-14 @ 10:26:42
URL: http://evelinareads.blogspot.se
Postat av: Anonym

Det verkar som en toppenide!

2016-02-16 @ 21:34:20
Postat av: Malin

En superbra idé!! :D

2016-02-17 @ 18:09:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0