BookTubeAThon TBR

Som en trevlig överraskning fick jag ledigt den här kommande veckan (så länge ingen på jobbet blir sjuk vilket verkligen kan hända), och som av en slump är det då också BookTubeAThon och för ungefär en timme sedan började jag tänka: jag kanske ska vara med? 
 
Väldigt spontant och random har jag då alltså bestämt mig för att medverka. Kanske vloggar jag lite under veckan om min läsning, eller så går allt det här åt skogen pga att jag blir inringd. Eller så läser jag faktiskt inget alls. Det kan gå hur som helst. Men nu utgår vi ifrån att jag kommer delta och att jag kommer läsa mer än vad jag har gjort under hela året hittills.
 
Det är sju utmaningar och jag har gjort mitt bästa för att välja böcker som ska klara utmaningarna (notera gärna att alla böcker är väldigt blåa och svarta av någon anledning)
 
The Graveyard Book - Neil Gaiman
För utmaningen: Read a book by one of your favourite authors
 
Imorgon när kriget kom - John Marsden
För utmaningarna: Read a book that is older than you och Read and watch a book-to-movie adaptation (jag hoppas du är glad nu Anna)
 
Nimona - Noelle Stevenson
För utmaningen: Read a book with yellow on the cover
 
The Raven Boys - Maggie Stiefvater
Jag vet ärligt talat inte än för vilken utmaning, men jag och min kompis ska läsa den tillsammans och vi kanske börjar i veckan. Vi får väl se hur långt jag hinner i så fall.
 
Locke and Key: Crown of Shadows - Joe Hill, Gabriel Rodriguez
För utmaningarna: Read a book only after sunset och Read a book you discovered through booktube
 
Sedan ska man läsa sju böcker också, men vi får väl se med den utmaningen. Som alltid kör jag latemansversionen så förvänta er absolut inte för mycket (men det vet ni säkert redan när det gäller mig). 
 
Ska ni vara med?
 
/Anna(:

Kommentarer
Postat av: Beate

Jag har tyvärr inte tid... Jobbar hela veckan ''/ Men jag önskar dig alla lycka till!

2016-07-18 @ 09:03:48
URL: http://bokbeate.blogspot.se
Postat av: Emme

Åh vad roligt! Jag själv har inte tid men önskar dig stort lycka till ^^

SV: Ja jättehärligt! Då ska jag försöka få tag på den, tack för tipset! :D
Jag fick hem två fina utgåvor av Glasblåsarns barn och Pappa Pelerins dotter av Maria Gripe. Datumet för recensionerna är inte här än, men i början av augusti kommer de att komma upp på bloggen! Det var helt underbara böcker, rekommenderas starkt om du inte redan läst någon av de♥
Ha en fortsatt trevlig kväll!

Svar: Åh, vad roligt att du tyckte om dem så mycket! Hade du någonsin tänkt läsa dem innan du fick dem?
bookshelf

2016-07-18 @ 21:47:45
URL: http://bokzoem.blogspot.se
Postat av: Anna

Jag är så glad nu!! :D <3

Svar: Tjohoo! (även om jag är ett failure som sen ändå inte läste dem^^)
bookshelf

2016-07-26 @ 14:09:19
URL: http://readingthisworld.blogspot.com
Postat av: Josefin

Imorgon när kriget kom är en av mina favoritböcker (serier). Blir kulat höra vad du tycker om den! (Filmen är också sevärd :) )

2016-12-30 @ 12:09:22
Postat av: Anonym

Imorgon när kriget kom är en av mina favoritböcker (serier). Blir kulat höra vad du tycker om den! (Filmen är också sevärd :) )

2016-12-30 @ 12:09:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0