Bokcafé

Fick precis ett svar av Nea som inte riktigt visste vad ett bokcafé är och det förstår jag verkligen för det är ju inte direkt något man bara går runt och vet.
Biblioteket hade alltså fixat något som kallades bokcafé och när vi kom dit fick vi en lista på böcker som de skulle tipsa om. Man fick även börja med att ta fika som bestod av dricka,salta pinnar, vindruvor och mazariner.
Sedan satte vi oss ner för att lyssna. Det var två bibliotekarier som var där för att tipsa om böcker. De hade lyckats välja böcker riktigt bra för jag hade bara läst två böcker av fjorton.
De turades om att tipsa om olika böcker och det är kul att sitta och lyssna men till slut blev det lite jobbigt att sitta still. Spänningen steg direkt när de sa att det var dags för boklotteri. Man vill ju liksom gå därifrån med en bok som man vunnit, helst en bra bok också.
Eftersom vi bara var sex stycken så fick de dra rätt många lappar innan någon hade numret som de ropade upp. Den första var faktiskt jag och jag valde som bekant Här ligger jag och blöder.
Så jag antar att ett bokcafé ungefär är samma sak som boktipsningskväll fast med lite mindre antal bokstäver.

Några av böckerna som de tipsade om och som jag tyckte lät intressanta:
Glöm mig inte- Anne Cassidy
Airhead- Meg Cabot
(visserligen har jag lånat hem den här boken för längesedan men jag har liksom inte hunnit läsa den.
Darlah: 172 timmar på månen- Johan Harstad
Persikosommar- Jodi Lynn Andersson
( de hann inte tipsa om den men jag har läst om den tidigare och den verkar bra)

Sedan var det självklart många fler böcker eftersom det var fjorton stycken.


/Anna(:

Kommentarer
Postat av: Nea

Låter jättekul! Önskar att mitt bibliotek kunde göra sådana roliga evenemang :D

Airhead är überbra!

2010-11-13 @ 23:29:17
URL: http://boknea.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0