Makroner/Macarons

Just nu har jag en lässvacka, så jag bestämde mig för att baka istället. Det tog tre timmar och blev inte bra alls. Jag bakade makroner/macarons(alla säger olika) bara för att jag har velat smaka så himla länge och för att de ser så himla goda ut. Dessvärre blev mina långt ifrån lika fina som de jag har sett.
Såhär ska de se ut:



Såhär såg mina ut(OBS:ingen superbra bild):

Kanske inte riktigt lika direkt... Fast de i botten är faktiskt riktigt fina i jämförelse med de övre.
Det roliga är att det där kanske är ca 9 kakor, det skulle ha blivit 23st. Då förstår ni hur många som inte ens gick att få loss från bakplåtspappret..

Jag vill bara säga att försök er inte på det här hemma(om ni inte är superbra på att baka eller helt enkelt är lite galna). Det ser jättelätt ut när man läser receptet, men det är det inte. Jag tyckte i alla fall inte det, som ni märker.
Förresten så har de hallonsmak.

Har ni  någon gång misslyckats totalt när ni bakat?

/Anna(:


Kommentarer
Postat av: andréa

Älskar makroner, men mina egna första försök på dem var ännu mer misslyckade, haha. Man lär sig!

2011-07-17 @ 22:33:27
URL: http://andreaiboklandet.blogspot.com/
Postat av: Emelie

Härom veckan brände jag sönder en kladdkaka... jag hade läst fel på receptet och haft inne den i tjugo minuter på 100 grader för hög värme... hehe, hela köket var fyllt med rök och kladdkakan ihjälbränd xD Faaail. Fråga inte hur jag fick MVG i hemkunskap, jag undrar om inte min lärare förväxlade mig med någon annan xD

2011-07-18 @ 01:25:41
URL: http://bookworm.bloggplatsen.se
Postat av: Susanne

Jas jag baka brödkakor en gång så blev som så platta o konstiga o jag gorma o skälde om vilket konstigt mjöl det var. Jag gick i slängde några i min ilska, men sedan såg jag att jag köpt fel mjöl

:( . Jag grädda dom o dom blev bra ändå! Fast det var ju surt att jag kasta så många.

2011-07-18 @ 14:06:35
Postat av: Anna

SV: Ja de svenska är verkligen fina! De amerikanska gillar jag inte riktigt, men alla tycker olika :) Det beror ju på hur man ser dem från början, vilken stil man gillar m.m :)

2011-07-18 @ 17:45:15
URL: http://booksandstrawberries.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0