Bokmärke

Under jullovet blev jag lite sugen på att göra ett eget bokmärke. Och såhär blev det:


Jag tog ett gammalt kuvert och använde ett annat bokmärke som mall. Jag använde bägge sidorna av kuvertet för att få ett stabilare bokmärke. När jag väl hade fixat det behövde jag bara ett hål. Man kan säkert använda ett hålslag, men min pappa hade någon sådan där makapär som man använder när man gör hål i läder(inte helt säker på om den används till det egentligen), så jag bad honom hjälpa mig. Sedan stack jag i ett trevligt snöre som jag hade fixat till själv. Bokmärket låg vitt och tråkigt i några veckor för jag visste inte hur jag skulle dekorera det. Igår när jag städade lite(med betoning på lite) på mitt rum så hittade jag lite gammalt julklappspapper och på det satt det ett klistermärke av en grå katt. Otroligt likt min egen lilla kisse. Då kom jag genast att tänka på mitt bokmärke och istället för att plugga satt jag och fixade färdigt mitt bokmärke.  Lite presentsnöre använde jag också så att bokmärket inte skulle bli så tråkigt.
Bokmärket blev ganska bra och jag kommer garanterat använda det i någon bok så snart som möjligt!


Det är inte särskilt svårt att göra ett eget bokmärke så jag råder er absolut att försöka för det är mycket roligare att använda ett hemmagjort bokmärke. Som ni ser så lyckades ju jag rätt bra med mitt och jag är inte känd för att vara bra på att pyssla.

Hur ser ert favoritbokmärke ut? Har ni något bokmärke som ni gjort själv? Hur ser det ut i så fall?

/Anna(:


Kommentarer
Postat av: Vynne

Vilket fint bokmärke! Jag använder ett bokmärke som mi storasyster har gjort till mig. Fast jag har haft det i snart 2 år, så det börjar nog bli dags att fixa ett nytt. Annars gör jag alltid mina bokmärken själv, det blir mycket mer personligt då^^

2012-01-23 @ 11:14:19
URL: http://bokkarlek.blogspot.com
Postat av: Lena

Fint.

2012-01-23 @ 11:49:04
URL: http://lcfoto.blogg.se/
Postat av: BU;

2012-01-23 @ 14:49:30
Postat av: B(:

Sv: men inte i den headern, pucko ;) den som kommer upp i slutet av feb ;p

2012-01-23 @ 14:50:03
URL: http://bbloggar.blogg.se/
Postat av: Frida

SVAR: Aw Tack! :D

2012-01-23 @ 22:12:58
URL: http://photosandbooks.blogg.se/
Postat av: Malin

Megafint! :D

2012-01-26 @ 18:48:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0