Ner och upp

Min blogg är tråkig just nu. Detta är dock inte något som förvånar mig då mitt liv också är ganska tråkigt för tillfället. Alltså inte mitt egentliga liv, men mitt bokliv. Och ja, jag hittade precis på det ordet. Men i vilket fall som helst har jag inte läst en enda sida i en skönlitterär bok på ungefär en vecka. Det är ju minst sagt tragiskt. Om det finns något som är mer tragiskt än det så är det väl att jag nog faktiskt inte kommer kunna läsa på ännu en vecka. Som vanligt har jag otroligt mycket skolarbete, och den här gången menar jag verkligen otroligt mycket. Jag är inte ens säker på att jag kommer hinna färdigt den här gången. Fast det antar jag att man alltid gör...

Förklaringen till rubriken? Ner och upp är ungefär så mitt humör har gått de senaste dagarna. Jag är alltid nere så fort jag tänker på skolan och skolarbete, men en sak gjorde mig i alla fall glad för några dagar sedan. Jag var inne på skolbiblioteket för att fråga om man fick låna böcker över sommaren eller inte. Till min förvåning fick man faktiskt det och jag skyndade mig att säga att jag hemskt gärna ville låna om Nattens cirkus. Nu behöver jag inte vara deprimerad mer över det. Så lätt var det, jag hade överhuvudtaget inte ens behövt skriva ett inlägg om hur deprimerad jag var över det. Istället hade det bara räckt att jag hade frågat. Dock ångrar jag lite att jag lämnade in För evigt innan jag hade frågat.

Dessutom råkade jag ut för en av mitt livs största depressioner igår. Min kära granne och syster (hon är inte min syster på riktigt för det skulle ju vara lite weird att bo granne med sin biologiska syster) berättade för mig att Johnny Depp var i Stockholm och att personer till och med hade sett honom när hade åkte tunnelbana. Jag har länge funderat över om Johnny någonsin varit i Sverige och när jag fick veta att han var det just nu blev jag nästan helt förstörd. Jag började googla runt för att se om det var sant eller om det bara var ett rykte. Det hade skrivits om det på flera hemsidor att han faktiskt var i Stockholm och att han vandrade runt som vilken person som helst! Han var tydligen här för att se Ozzy Osbournes konsert. Som jag sa så blev jag en aning förstörd. Jag skulle sjukt gärna träffa honom och så här nära honom har jag nog aldrig varit. Ni förstår ju då att jag faktiskt blev en aning deprimerad. Inte blev det bättre av att de spelade en låt med hans ex (fortfarande inte riktigt säker på om det är hans ex eller inte) Vanessa Paradis på radion. Behöver jag nämna att de nästan aldrig spelar den på radion annars?

Jag hade dock varit deprimerad i onödan. Idag såg jag i Aftonbladet, som min kära granne och systers mamma lämnade över till mig, att det inte hade varit Johnny Depp. Bara någon *pip* person som såg nästan precis ut som Johnny Depp. Jag måste ändå säga att jag blev lättad. Det känns skönare att han är långt ifrån mig för då vet jag i alla fall att han inte är så nära att jag skulle kunna nå honom med ett enkelt litet tåg.



Vilket långt blogginlägg det här blev. Det var knappt något bokrelaterat heller. Jag antar att jag får kompensera genom att nämna lite böcker nu i slutet då. Jag läste ut The Day Before av Lisa Schroeder förra helgen. Mycket bra bok som jag någon gång inom den närmaste framtiden har tänkt recensera. Jag hade tänkt börja läsa Härligt oärligt av Ally Carter, men som sagt var har jag lite dåligt med ledig fritid. Varför läsa böcker när man kan skriva på rapporter, plugga till prov och öva på redovisningar liksom?

Om ni orkade läsa det här så måste jag inte annat än gratulera och som ett litet pris till er kan jag säga att jag sitter här och klurar på om jag ska hitta på några spännande grejer när min blogg fyller 2 år. Det sker inte än på cirka 1 månad (WTF?!) men så seg som jag är på att komma på bra grejer så är det lika bra att jag börjar tänka redan nu.

Ha en very good blivande vecka(det kommer nog inte jag ha)!

/Anna(:

Kommentarer
Postat av: Emelie

Stackars liten :c <3 Häng i det sista, bara några veckor kvar innan det blir sommarlov! <3

2012-05-28 @ 06:40:54
URL: http://drizzleandhurricanes.blogspot.com
Postat av: Man

Whoop whoop - läste allt!



Hurra för lån över sommaren! Samt vilken tur att det inte var Johnny Depp. ;-) Och Vanessa är vad jag vet fortfarande hans fru! Förhoppningsvis hittar du en lucka i schemat så att du återfår ditt bokliv snart! Annars är det ju, som Emelie säger, bara några veckor (dagar?) kvar till sommarlovet. :-D

2012-05-29 @ 20:29:49
URL: http://bokskadad.blogg.se/
Postat av: Nea

Haha, de var verkligen otroligt lika!



Svar: William och Charlie är så underbara! Vlogbrothers tycker jag är helt fantastiska, så kloka och underbara människor! Jag har blivit beroende av vloggare på senaste tiden, det är så kul att titta på. Kul att du tyckte om inlägget! :D

2012-05-30 @ 16:30:30
URL: http://boknea.blogspot.com
Postat av: Frida

Sv: Det är riktigt bra och vår bibliotekarie brukar nästan alltid köpa in de böcker som man önskar. :) Stadsbiblioteket i stan däremot är riktigt dåligt, knappt några engelska YA alls. Vet inte vad jag ska ta mig till när jag slutar skolan och inte kan låna där längre ^^

2012-05-30 @ 18:51:52
URL: http://boooklovin.blogspot.com
Postat av: Vynne

Svar: Det låter vettigt, tror det är lite så för mig också..

2012-05-30 @ 19:22:48
URL: http://bokkarlek.blogspot.com
Postat av: Man

Svar: Anna, innan du nämnde William Spetz hade jag ingen koll på vem det var. Och när jag sedan snubblade över hans namn på Neas blogg så var jag tvungen att kolla upp det på youtube. Så nej, det var ingen liten imitation, haha. Fast jag måste medge att jag förstår din totala besatthet (såg i och för sig bara 'MVG-barn och dess lögner' och kände mig lagom träffad och skrattade i all min ensamhet). Haha.



Klart du kan säga att du "läser" Ankomsten! (Heh, mest för att jag själv inte riktigt visste om jag skulle säga att jag tittade - vilket inte heller kändes helt korrekt.)



Och tack! Fett peppande inlägg, blev störtlycklig. ~:^D

2012-05-30 @ 19:39:33
URL: http://bokskadad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0