Sammanfattning av september 2012

 
Bättre sent än aldrig,eller hur? Dessutom har september månad inte varit så intressant rent läsmässigt.
 
Antal lästa böcker: 2
Antal sidor: 556 (WOW, hur hann jag läsa så mycket?! *Ironi*)
Antal svenska böcker: 2
Antal engelska: 0
 
Jag har kommit in i den ökända lässvackan. Runt den här tiden förra året hade jag den också. Jag hade ingen lust att läsa och förra året fick jag panik. I år tar jag det lite mer med ro. Jag har haft mycket att göra i skolan och jag har helt enkelt inte varit sugen på att läsa, då är det ingen idé att tvinga sig själv. Lässvackan är fortfarande kvar, men jag hoppas att jag ska lyckas ta mig ur den i oktober. För trots att jag tar det med lite mer ro hatar jag fortfarande lässvackor av hela mitt hjärta.
 
Den här månaden struntar jag i att välja Bästa bok och Sämsta bok eftersom ingen av de jag läst har varit tillräcklligt bra för att klassas som Bästa, eller så pass dålig att klassas som Sämsta.
 
Alla böcker jag läst i september:
1. Flyga Drake- Khaled Hosseini (352 sidor)
2 Hitta Violet Park- Jenny Valentine (204 sidor) RECENSION KOMMER
 
Det absolut bästa som hände i september var självklart BOKMÄSSAN som var otroligt rolig! Att jag hade en lässvacka spelade inte någon som helst roll där. Läs om mitt inlägg HÄR.
 
 
Antal sedda filmer: 1
Antingen missade jag att fylla i de filmer jag faktiskt såg, eller så såg jag faktiskt bara en. Jag har faktiskt ingen aning.
Film jag såg: Cry Baby och den har jag sett en miljon gånger tidigare.
 
Nu till en lite ny kategori:
SERIER: Denna månad tittade jag ganska mycket på serier istället för film.
1. Jag började titta på säsong 1 av Doctor Who! Fruktansvärt bra första säsong måste jag säga. Jag är i full fart med att titta på säsong 2 nu och även om jag inte gillar David Tennant riktigt lika mycket som Christopher Eccleston än så länge så är det fortfarande bra.
 
2. NY SÄSONG AV MERLIN I SVERIGE! Fjärde säsongen av den underbara TV-serien Merlin började äntligen sändas i Sverige och eftersom jag följer svensk takt blev jag mycket glad! Sex program har redan visats och jag älskar den nya säsongen minst lika mycket som de tidigare!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Oktobers musiklista kommer bli superbra, det kan jag lova er!'
 
/Anna(:

Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag började också kolla på Doctor Who för inte så länge sen! Blev kär i det efter första avsnittet :P och jag är nån stans i mitten av säsong 2 tror jag. Har inte kollat på det nu på ett tag eftersom jag har plugg och ridning och allt annat som ska hinnas med :/

Svar: Jag är också ungefär i mitten av säsong 2 :)
bookshelf

2012-10-18 @ 17:45:51
URL: http://boktjejerna.devote.se
Postat av: Frida

SVAR: Ja, visst, sure! :D Jag ska skicka när jag har tiden. Jag tog däremot inte så många bilder, men du får ta de som du tycker om :)

2012-10-23 @ 08:45:27
URL: http://photosandbooks.blogg.se/
Postat av: Zozzo och Emme

SV: TACK SÅ MYCKET! Jättekul att du gillar den :D

2012-10-26 @ 22:06:01
URL: http://bokzoem.blogspot.com
Postat av: Elin - Bokparadiset

Jag har också haft en lässvacka nu i oktober, i nästan tre veckor faktiskt.. Mitt bästa tips som funkar för mig är faktiskt att man tar en bok som man är säker på att man kommer gilla och sen tvingar man sig att läsa. Låter hårt kanske men det funkar för mig i alla fall :)

Svar: Jag har nog haft min lässvacka i ungefär två månader och det är inte alls kul. Ja, det där med att läsa en bra bok funkar nog. Det värsta är att jag aldrig riktigt vet vad för böcker jag verkligen kommer gilla. Men jag försöker i alla fall att inte läsa sådana böcker jag verkligen känner att jag inte vill läsa.
bookshelf

2012-10-27 @ 10:37:02
URL: http://bokparadis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0