Bokbytardagen

Igår var det bokbytardagen! Var det något som ni uppmärksammade? Det gjorde nämligen jag för första gången i mitt liv. Eller man kan kanske inte riktigt säga att jag deltog i bokbytardagen, istället deltog jag nog mer i ge-bort-några-böcker-du-inte-vill-ha-och-slipp-få-någon-tillbaka-dagen. Jag tog med mig några av de böcker jag inte kände behov av att äga längre till bokcirkeln och sedan sa jag att de fick ta vilka böcker de ville. Några böcker togs medan jag fick ställa några i bokbytarhyllan som finns på mitt bibliotek. Jag är glad över att bli av med de här böckerna, men ännu gladare att jag inte fick några tillbaka, hur konstigt det än låter. Jag har helt enkelt för mycket böcker att läsa och behöver egentligen inte fler.
 
 
Det här var i alla fall de böckerna jag gav bort. Anledningen till att jag gav bort "Tio Stationer" och "Överenskommelser" är för att jag har dubletter. De som fann nya lyckliga ägare igår var alla utom "Järnprinsessan" och "Tillsammans".
 
Bytte ni någon bok igår?
 

/Anna(:

Kommentarer
Postat av: Man

Bytte till mig Sara Stridsbergs Darling river! Och lämnade drygt sex böcker på biblioteket. Sedan förstår jag absolut vad du menar med lättnadskänslan att inte plocka på sig mer. Funderar på att köra en rejäl rensning i mina bokhyllor. Jag har redan spanat in en hel del som jag inte känner behovet av att ha kvar. Kan ju liksom låna de titlarna i värsta fall. Finns nog hundratalet som ligger i "nja-avdelningen". Ska bli spännande att se hur mycket man faktiskt inte behöver/vill läsa längre. ;-)

Svar: Kul att du lyckades byta till dig en bok! Ja, det finns nog en hel del böcker man egentligen inte vill läsa längre, men jag har ändå lite svårt att göra mig av med dem på något vis...
bookshelf

2013-05-17 @ 15:02:52
URL: http://bokskadad.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0