Har hon misslyckats även i år?

Det är dags för årets bästa inlägg, som innehåller: utvärderingen av årets mål, och nya mål som jag kan misslyckas med under 2015! Garanterat årets höjdpunkt (synd bara att det ska komma så sent under året...)!
 
Låt oss först och främst ta en titt på detta årets mål:
 
  • 1. Läsa åtminstone tredje Harry Potter-boken (som sagt, varför byta mål när man kan misslyckas igen?Dessutom borde jag verkligen läsa den, annars kommer jag bli mobbad när jag flyttar till äldreboende)
  • 2. Läsa minst 10 böcker på engelska ( Låt oss återuppliva målet från 2012 och hoppas att jag faktiskt kan lyckas den här gången. Ha inte för höga förhoppningar! Jag har lärt mig att inte ha det...)
  • 3. Kanske sluta köpa böcker som om jag trodde att alla bokhandlar skulle gå i konkurs imorgon. Eller jag kanske i alla fall ska försöka läsa ut några av de tusen(i alla fall över hundra) böcker som står olästa i min bokhylla. Kanske? (det här kommer nog dock inte hända.)
  • 4. Om jag väl köper böcker, LÄS DEM DIREKT (eller i alla fall snart) EFTER ATT DU KÖPT DEM! (Det här kommer inte heller hända)
  • 5. Läs INTE "Brott och straff" igen. 
  • 6.Kommentera mer på andras bloggar.
  • 7. Läs för att det är roligt (förutom om skolan tvingar mig. Då måste jag läsa. Tänk på betygen.)
 
1. Har jag läst tredje Harry Potter-boken? 
Enough said.
 
2. JAG HAR LÄST ÖVER 10 BÖCKER PÅ ENGELSKA! JAG HAR LÄST HELA 15 STYCKEN! Kanske inte tillräckligt många för att få vara med i det coola gänget, men garanterat mer än vad jag har läst tidigare år! Jag är stolt!
 
3. Med tanke på att jag har varit arbetslös typ halva det här året (paniik) så har jag inte direkt köpt så värst mycket böcker, men alltså, jag ska ju inte heller försöka lura i någon att jag inte har köpt böcker. Jag står väl kanske för cirka en fjärdedel av mitt Secondhands inkomst i år. Jag förklarar härmed den här punkten som MISSLYCKAD. Jag har också misslyckats ganska hårt med att läsa alla böcker som redan står i min bokhylla och som jag måste damma VARENDA vecka. Jag har läst 24 av mina egna böcker, och 32 biblioteksböcker. Inte bra... Men låt oss gå vidare till nästa punkt innan jag blir för nedstämd för att fortsätta.
 
4. Av 66 lästa böcker har endast 10 av dem varit sådana som jag har köpt/fått i år. Alla de andra är antingen bibliotekslån eller så har jag fått dem tidigare. Med tanke på hur många nya böcker jag har köpt i år så är det ingen superbra siffra. 
 
5. JAG HAR FAN INTE LÄST "BROTT OCH STRAFF" IGEN I ALLA FALL! Bara det är en seger som jag kan leva på i resten av mitt liv. Även om jag bara hade lyckats med endast detta mål hade jag kunnat springa till månen av lycka. Ett år utan "Brott och straff" är ett lyckat år. Den hemsöker dock fortfarande mina mardrömmar...
 
6. Kommentarerna har väl gått lite upp och ner under året. På Alla Hjärtans Dag la jag ner väldigt mycket tid på att skriva kommentarer till många underbara bokbloggare, och jag är nöjd över att jag fick sagt det jag ville till alla som gör bokbloggandet så underbart! Därefter har jag varit helt okej på att kommentera, så jag tycker att vi kallar det för en SUCCESS!
 

7. Check? Det här året har i stort sett varit en enda stor lässvacka, som då och då har avbrutits av tillfällen då jag har varit sugen på att läsa. När jag inte har varit sugen på att läsa har jag dock inte tvingat mig själv, så jag kallar även detta för en SUCCESS! 
 
JAG HAR TYP KLARAT 4 AV 7 MÅL, VILKET ÄR MER ÄN HÄLFTEN! 
Is this the real life?
Is this just fantasy?
 
 
Herregud, har jag äntligen blivit en lyckad människa?!  Min chansning är att den som styr mitt liv tyckte att jag redan hade haft ett tillräckligt helvetiskt år, så hen bestämde att jag kunde få lyckas med åtminstone någon aspekt av mitt liv. Tack!  
 
Nu när jag har varit så otroligt awesome i år så kan vi ju gå över till nästa års mål (som jag som alltid hade tänkt hitta på nu i skrivande stund): 
 
  • 1. Läsa åtminstone tredje Harry Potter-boken (surprise motherfuckers! Det här målet kommer ALDRIG att försvinna förrän jag faktiskt klarar det. Mål för år 2097: Läsa åtminstone tredje Harry Potter-boken).
  • 2. Skriva recensioner på minst 70% av alla böcker jag läser under 2015 (jag är expert på att skriva ungefär allt förutom recensioner, och jag tänkte att det kunde vara trevligt att en bokblogg faktiskt innehöll bokrecensioner, så jag tyckte att det kunde vara ett bra mål, men ni kanske inte håller med?)
  • 3. Läsa minst 15 böcker på engelska (Låt oss öka förra årets mål, och hoppas att jag inte totalfailar)
  • 4. Läsa 5 seriealbum/comics/graphic novels (eller vad man nu vill kalla dem)
  • 5.  LÄSA UT ALLA FÖRBANNADE BÖCKER SOM JAG HAR PÅBÖRJAT UNDER 2014, MEN INTE AVSLUTAT (seriöst, det här börjar bli ett allvarligt problem)!
  • 6. Läsa åtminstone två av de böcker jag har fått från andra bokbloggare (Tex Cinder och Skulduggery Pleasant)
  • 7. LÄSA FÖR ATT DET ÄR ROLIGT (den här punkten tål att upprepas varje år, och speciellt när man befinner sig i en tre månaders lång lässvacka)
Okej, det får räcka nu. Bara för att jag lyckades i år betyder inte det att jag ska ta mig vatten över huvudet och bli stöddig. Troligtvis kommer ordningen att vara återställd igen nästa år, och jag kommer ha misslyckats med majoriteten av mina mål. 
 
(Jag borde verkligen lära mig att skriva kortare inlägg, så att någon orkar läsa dem, men det verkar vara helt omöjligt och bara ha motsatt effekt.)
 
Nu när jag tittar över mina mål ser jag att de är rätt seriösa, och det skrämmer mig lite. Håller jag på att bli en person som tar allt seriöst? Kommer jag att vara så seriös nästa år att jag kommer gråta mig till sömns om jag inte lyckas med alla mål? Låt oss inte hoppas det! Jag har tillräckligt att gråta mig till sömns över redan som det är. 
 
Vilket är ert största mål för 2015 (livsmål eller läsmål, jag är intresserad av båda) (mitt livsmål är att 2015 förhoppningsvis ska bli ett lyckligare år än 2014)?
 
 
/Anna(: 

Kommentarer
Postat av: Anna

Neeej Anna jag älskar dina långa inlägg!! :D men guu du har ju lyckats med nästan alla målen. Och ja, om året blir 2097 och vi hamnar på äldreboende tillsammans (eh vi kommer vara över hundra då men aja alla säger att vår generation kommer bli feeeeett gammal) och du fortfarande inte har läst Harry Potter tänker jag låsa fast dig vid en stol och läsa Potterböckerna högt för dig. No pressure ;D ang livsmål: ingen aning. Att det blir bättre än 2014? ;P och läsmål: läsa fler olästa från min hylla! Och läsa om den förbannade guldkompassen som jag har sagt i 9857883 år att jag sk göra. :):):):) God fortsättning du undebara Anna!!! <3

2015-01-01 @ 02:07:02
URL: http://readingthisworld.blogspot.se
Postat av: Sara Pepparkaka

Livsmål? Jodå, det är fint att vara vid liv. Det är ju ett bra mål, eller? Jag har inte läst alla Harry Potter böcker heller, så vi kan ju köra samläsning sen på äldreboendet!

Svar: Det är absolut ett bra livsmål!
Ja, vi får skapa någon slags läsecirkel på äldreboendet där alla som inte läst Harry Potter kan delta^^
bookshelf

2015-01-01 @ 12:53:45
URL: http://pepparkaksbokhyllan.wordpress.com/
Postat av: Lena

Du gjorde min dag :) Vilket härligt inlägg om dina läsmål.
När det gäller livsmål för mig så är det bara att sköta om mig till kropp och själ. När det gäller mina läsmål så kan du gärna kika på min blogg om du är nyfiken.

2015-01-01 @ 13:24:37
URL: http://lenasgodsaker.blogspot.se/
Postat av: Elen [bokpotaten]

Ett riktigt gott jäkla nytt år till dig, hoppas 2015 blir awesome och ger oss en massa fabulösa inlägg från dig. Och LÄS TREDJE HARRY POTTER-BOKEN! Varför vänta tills du sitter på äldreboende - jag kan börja mobba dig redan nu. Gnörfghl!

2015-01-01 @ 15:43:21
URL: http://bokpotaten.blogspot.se/
Postat av: Anna

Keep up the good work. Och sen tycker jag absolut att du ska ta och läsa Harry Potter. Bästaste ever!
Ha nu ett toppen 2015, men förhoppningsvis många trevliga inlägg.

2015-01-01 @ 16:53:55
URL: http://fantastiskaberatterlser.blogspot.se/
Postat av: Elvira

Alltså (som alla andra här ovan) så älska jag med dina långa inlägg. För att du är så underbar! De är så roliga och inte det minst långtråkiga, så well, skriv längre! ;D ha ett underbart 2015 och LÄS HARRY POTTER! För om nåt är bra, så är det Potter.
Ang. livsmål så kanske nåt lagom käckt som "think positive" skulle passa för mig. Och så ska jag läsa 50 böcker hade jag tänkt ...

2015-01-01 @ 21:01:21
URL: http://mylifestylebyelvira.blogspot.com
Postat av: Klara

Jag tycker du har gjort ett bra jobb med dina mål och såklart ska du ha kvar de du inte klarat. Om du ska prioritera något så rekommenderar jag att du läser Harry Potter! (Ingen press haha). :)

Jag började fundera på hur många engelska böcker jag läste förra året. Jag tror nog att jag ska sätta upp ett mål för läsning av engelska böcker också. Tack för idén. Lycka till med dina mål! :)

2015-01-02 @ 19:50:19
URL: http://inutienbok.blogg.se
Postat av: Amelie

Jaa, läs Cinder! :D (jag själv borde läsa [i över huvud taget, egentligen] tredje boken i den serien, som jag haft hemma sedan... april?)
Sedan borde du givetvis läsa Harry Potter, även om det tar 80 år för dig att bli klar :)

2015-01-02 @ 22:09:07
URL: http://www.ameliesboktips.blogg.se
Postat av: Beate

WOHOOOOOOO DU ÄR BÄST ANNA!!! Med eller utan avklarade läsmål ;)
Ett "personligt" mål för 2015 eller vad jag ska säga är att söka in till en folkhögskola i Uppsala. (PANIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIK!!!) Och sen har jag satt mitt Goodreads mål till 50 böcker så det är ju alltid något ;D
Och här är en confession: när jag läste tredje HP-boken förra sommaren så tyckte jag att den var lite tråkig :O Blev därför osugen på att fortsätta med Goblet of Fire men det är ett läsmål inför 2015 så vi får se hur det går :P I'm with you on this!

2015-01-07 @ 11:02:41
URL: http://bokbeate.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0