NaNoWriMo vecka 2

 
Har ni någonsin åkt Balder på Liseberg? Först är det en lång uppförsbacke som man tror aldrig kommer ta slut, men så gör den det och då möts man av den brantaste nedförsbacke man någonsin sett. Så har min NaNo varit den här veckan. I början av veckan gick det så mycket uppför. Allt var så tungt och på tisdagen var jag faktiskt (på riktigt) nära att ge upp. Jag kände att det var kört. Jag tog mig igenom onsdagen också, men sedan kom torsdagen (som den brukar efter onsdag). Jag skrev helt plötsligt över 4000 tusen ord på en dag och lyckades skaffa ett trevligt lite försprång. Sedan har det fortsatt rätt bra resten av veckan. Jag vet inte riktigt varför det går bra under den andra veckan det här året, för det är jag verkligen inte vad vid. MEN JAG HAR KOMMIT HALVVÄGS SÅ JAG BRYR MIG INTE!
 
 Annars då? Jag är lite förtvivlad över min plot. Det känns inte som att jag lyckas fånga några av karaktärerna på det sätt jag vill och de är alla platta och tråkiga. Dessutom lyckas jag inte få med alla miljöbeskrivningar på ett naturligt sätt, och det känns som att jag missar massor av handlingen. Plus att jag oroar mig över att jag har 25 000 ord kvar och inte riktigt vet vad jag ska skriva...
 
Det jag dock har kommit på är att jag inte klarar av att skriva i kronologisk ordning. Det går inte. Jag måste få hoppa runt och skriva det jag vill. Det leder dock till att jag blir förtvivlad över att jag inte har koll på något. Inte optimalt...
 Den här veckan är jag hundra gånger mer optimistisk än jag var förra veckan! Det kanske inte blir nya Harry Potter, men jag lyckas åtminstone få ner ord på papper (bara det inte är nya "Brott och straff" jag håller på att författa...)! 
 
/Anna(:
 
 

Kommentarer
Postat av: Amanda

HEJA HEJA HEJA! Ser ju SKITBRA ut! Måste erkänna att jag smygkikar lite på dina stats då och då för inspiration.

Själv kör jag lugnt och försiktigt i år, (ligger tio dagar efter) men har mer som målsättning att skriva minst en mening varje dag :)

Svar: Förlåt för det segaste svaret i världshistorien... Jag blev superglad över att få din supergulliga kommentar! Tack! Blev ännu mer peppad att fortsätta skriva :D
bookshelf

2015-11-16 @ 21:18:11
URL: http://bokpandan.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0