5 saker ni inte visste om mig

Anna  publicerade nyligen ett inlägg där hon för att välkomna nya följare berättade 5 saker om sig själv, och några dagar efter det uppmanade hon andra att göra samma sak. Med tanke på min inaktivitet skulle jag bli förvånad om jag hade fått några nya följare den senaste tiden, men jag tänkte göra det här inlägget ändå, för skojs skull. So here we go!
 
1. Jag spenderade en gång en timme ensam på biblioteket. När jag var typ 11 år gammal önskade jag mig i julklapp att jag skulle få spendera en hel dag ensam på biblioteket. Min mamma lyckades fixa en kompromiss som betydde att jag fick vara där en timme helt ensam innan biblioteket öppnade. Jag lånade typ 12 böcker och dagen efter fick jag ett tackbrev från biblioteket som innehöll ett läderbokmärke. Som ni märker har jag alltid varit en total dork.
 
2. Jag klarar inte av klyschiga livsmotton som konst. För tillfället är det väldigt modernt med tavlor som i snirklig text säger "Carpe Diem", eller stora vita bokstäver som säger HOME. Jag avskyr det. No offense om någon av er har det, men jag gillar det verkligen inte. Anledningen till varför jag inte gillar det är för att det inte känns som att folk har det på väggarna för att de här citaten verkligen betyder något för dem. Jag har sagt åt min syster att hon får göra vad hon vill med mig om jag en dag köper en sådan tavla.
 
 
3. Jag kan inte äta nybakt bröd med jäst som inte har varit fruset. Alla skrattar åt det när jag berättar första gången, och jag förstår verkligen varför för det låter ju helt sjukt. Men jag har IBS och nybakt bröd är bara ännu en sak på den oändliga listan med mat som ger mig ont i magen.
 
4. Jag har aldrig varit full. Jag dricker inte alkohol och har för tillfället inte någon längtan efter att börja. Dessutom smakar det vidrigt.
 
5. Våren är min favoritårstid. Ja, efter många års djupt övervägande tror jag att jag äntligen har bestämt mig. Våren är inte något man någonsin blir besviken på, eftersom vad som än kommer efter vintern alltid måste vara bättre än vintern själv. Blommor för första gången på månader, solsken, VÄRME (om så bara fem plusgrader). Lukten av vår är lukten av hopp om en ny början, och jag älskar det. 
Kolla liksom vad jag såg i helgen? Hur kan man inte bli helt överlycklig av det här?
 
Berätta gärna 5 saker om er själva också, så att jag lär känna er! I ett inlägg eller bara i en kommentar nedanför.
 
/Anna(:
 

Kommentarer
Postat av: Bokprinsessorna

Kul att läsa nr 4 stämmer även in på mig :)

Svar: Åh, vad trevligt! :)
bookshelf

2016-03-23 @ 23:08:52
URL: http://bokprinsessorna.wordpress.com
Postat av: Pia - bookrelated

åååååh klychiga citat hemma hos folk är det värsta jag veeeet!! Man kan liksom komma hem till en nybliven vän och direkt se den där tavlan med "Love, dreams, hope..." och bara vilja vända rätt om och gå ut därifrån. NO HOPE OR DREAMS FOR ME GOOD BYE.

Svar: Hahah^^ Men eller hur?! För mig säger sådana tavlor INGENTING om personen för själva citaten säger ju egentligen ingenting heller? Nej, usch och fy! Låt oss bojkotta den trenden!
bookshelf

2016-03-24 @ 00:06:02
URL: http://bookrelated.wordpress.com
Postat av: Anna

Anna, förstår du vilken urge jag fick nu att köpa en sån där tavla och skicka den till dig?? :P haha

2016-03-24 @ 11:01:29
URL: http://readingthisworld.blogspot.com
Postat av: Anna

Anna, förstår du vilken urge jag fick nu att köpa en sån där tavla och skicka den till dig?? :P

2016-03-24 @ 11:02:18
URL: http://readingthisworld.blogspot.com
Postat av: Lion´s Library

Vad fint det där med biblioteket! Måste ha känts helt underbart att få gå där ensam och samla på sig :)

Svar: Ja, det var jätteroligt! Speciellt eftersom jag var lite yngre också. Kändes så himla magiskt! :D
bookshelf

2016-03-24 @ 16:37:03
URL: http://lionslibrary.blogspot.com
Postat av: Elvira

Alltså jag hade faktiskt inte heller haft något emot att tillbringa en timme alldeles ostörd på ett bibliotek *-* och alltså nej, gillar faktiskt inte heller sådana där tavlor .. även om jag inte direkt hatar dem lika mycket som du verkar heller ;D

2016-03-24 @ 19:47:27
URL: http://mylifestylebyelvira.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0