Månadssammanfattning maj 2013

Antal lästa böcker: 6
Antal lästa sidor: 1531
Antal svenska: 6
Antal engelska: 
 
Jag måste erkänna att jag är löjligt nöjd över läsmånaden maj. Sex böcker är för många en otroligt liten summa böcker, men för mig är det mycket. Det var längesedan jag hann läsa så här mycket under en månad. Dessutom har jag läst några riktigt bra böcker. Under maj månad lyckades jag även vidga mina vyer lite vad det gäller läsandet. Tyvärr hann jag inte läsa några engelska böcker,men det har att göra  med att jag har som mål att läsa ut alla min recensionsexemplar och då blir det bara svenska böcker. Men snart är jag klar!
 
Bästa boken:
Tid att tyckte jag var fruktansvärt bra och jag tänker fortfarande på den så gott som varje dag. Sedan tyckte jag även om Britt- Mari lättar sitt hjärta och ni kan verkligen vänta er en recension på den!
 
Sämsta bok:
Utan tvekan Anna klädd i blod. Tyvärr var det inte alls min typ av bok...
 
 Alla lästa böcker:
1. Rubinröd- Kerstin Gier 366 sidor (recension kommer)
2. Britt-Mari lättar sitt hjärta- Astrid Lindgren 150 sidor (recension kommer)
3. Dårfinkar och dönickar- Ulf Stark 124 sidor
4. Anna klädd i blod- Kendare Blake 283 sidor
5. Tid att dö- Anne Cassidy 320 sidor
6. Vid din sida- Anne Cassidy 288 sidor (recension kommer 24 juni)
 
 
Antal filmer: 9
Antal "nya" (som jag aldrig sett tidigare) filmer: 6
 
Bästa film: Helt klart Star Trek och Star Trek: Into Darkness. Vill förresten passa på att tacka Benedict Cumberbatch för att han fick mig att titta på Star Trek. Och jag vill bara peka ut att jag inte bara gillar Star Trek för att Benedict är med.
Mest tankeväckande film: American History X. Fyfan vilken fruktansvärd film. Den var väldigt bra, men samtidigt så himla hemsk att jag knappt klarade av att titta på den. Om ni vill få något att tänka på borde ni se den. Varning för MÅNGA OCH MYCKET hemska scener dock.
 
Sämsta film: Dracula. Vill helst inte tänka på hur dålig den var.
Serier: Har nog sett både säsong 5 och 6 av Doctor Who i maj och nu sörjer jag över att jag bara har säsong 7 kvar.
 
Alla filmer (de med (o) är omtittningar):
The Duchess (o), Star Trek, Star Trek: Into Darkness, Dracula, Monsieur Ibrahim, American History X, Att återvända, Pirates of the Caribbean 1 (o), Moonrise Kingdom (o)
 
 
 
 
 
Säg gärna till om det var någonting ni inte gillade! Såhär såg ju månadssammanfattningen ut innan jag slutade med den i november, men ni kanske inte gillar det.
 
Vill bara säga grattis till Johnny Depp också som fyller 50 år idag! Hoppas du får en toppendag!
 
/Anna(:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0