Månadssammanfattning juni 2013

 
Antal lästa böcker: 9 (2 saknas på bilden)
Antal lästa sidor: 2641
Antal svenska böcker: 8
Antal engelska böcker: 1
 
Att säga att jag är nöjd med läsmånanden juni är den största underdriften någonsin i hela världen. JAG ÄR SÅ SJUKT NÖJD ATT JAG HELST BARA SKULLE VILJA HÄNGA PÅ MIG ETT PLAKAT DÄR DET STÅR: I JUNI LÄSTE JAG 9 BÖCKER OCH 2641 SIDOR. Så nöjd är jag. Ända sedan jag började skriva ner hur många böcker jag har läst varje månad har jag aldrig läst 9 böcker på en månad och jag tror inte att jag läst så många sidor heller för den delen. Dessutom har jag läst en del tjocka böcker och till och med 2 hela vuxenböcker. Helt sjukt. Förstod inte ens hur det kunde ske. Jag har även fått tillbaka lusten att skriva recensioner så det har blivit några i juni.
 
Bästa bok: Överenskommelser. Till en början var den rätt seg och jag var rädd att det bara skulle vara en svensk version av Fifty Shades of Grey, men jag hade så himla fel! Även Liftarens guide till galaxen, Aya från Yopougon och Chasing Brooklyn var också riktigt bra. 
 
Sämsta bok: Tyvärr var det Cirkoli. Även månadens längsta bok. Fick kämpa en del med den här boken. 
 
Alla lästa böcker:
1. Cirkoli- Patrik Stigsson 490 sidor
2. Liftarens guide till galaxen - Douglas Adams 191 sidor (recension kommer)
3. Aya från Yopougon - Marguerite Abouet 96 sidor 
4. Dödsritten - Maggie Stiefvater 335 sidor
5. Torsdagsbarn - Sonya Hartnett 254 sidor
6. Överenskommelser - Simona Ahrnstedt 381 sidor
7. Habib: slutet är nära - Douglas Foley 230 sidor
8. Ett mord annonseras - Agatha Christie 252 sidor
9. Chasing Brooklyn - Lisa Schroeder 412 sidor (recension kommer)
 
 
Antal sedda filmer: 2
Bästa film: Laxfiske i Jemen! Seriöst, se den. Den låter så sjukt trist, men är så fruktansvärt underbar. Har redan sett den ännu en gång och dessutom köpt den på DVD.
 
Jag såg inte alls särskilt många filmer i juni, undra vad det kommer sig... Såg inte ens så mycket på serier.
 
Alla filmer: Laxfiske i Jemen, Indiana Jones och de fördömdas tempel
 
 
 
 
  
 
/Anna(:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0